Redwood en kust

26 juni 2013 - Eureka, California, Verenigde Staten

Helaas helaas vandaag niets gratis gekregen. Wij als echte Hollanders natuurlijk nog een keer geprobeerd een gratis bakkie te bietsen, maar nee (beetje jammer zus, ik dacht dat jij ze wel had ingeseind:)).
De dag begon zoals bijna gewoonlijk met hozende regen, we hadden dus niet echt haast. Eerst op gemakkie ontbeten en toen op jacht. De vangst is wat karig, we hebben helaas de hoofdprijs (1weekje USA gratis) niet binnen, nog niet, haha. We hebben verschillende Elks gezien met en zonder gewei. Lijkt wel of deze dieren nog gevaarlijker zijn dan beren, echt overal bordjes met waarschuwingen. Verder nog een roofvogel die op de weg zat zodat wij rustig een foto konden maken. Iets van een dode kwal op het strand en dat was het wel. Natuurlijk mijn eigen knuffelbeer heb ik wel op de foto kunnen zetten, haha.
Het ritje langs de Redwoods van gister vonden wij mooier in vergelijking met hetgeen we vandaag hebben gezien. Wat wel grappig was, de Redwood waar je onderdoor kon rijden met je auto, zo groot kunnen die bomen dus worden. Jammere is dat ze dit beetje te commercieel hadden gemaakt, maar ach we zijn toch ook toeristen. Verder nog wel heel wat dikke en hoge bomen mogen aanschouwen.
Hierna nog een stop gemaakt op het strand, echt die golven zijn wel wat krachtiger/heftiger dan wij gewend zijn. Altijd mooi de kust, zeker omdat het weer al redelijk opgeklaard was.
Uiteindelijk in Eureka aangekomen, hebben we de auto bij het hotel geparkeerd en zijn gaan lopen naar downtown Eureka. Heerlijk even niet met de auto rijden, maar de benen strekken en nog beter van het zonnetje genieten! Gezellig in de haven gegeten en als afsluiting met een heerlijk ijsje terug gewandeld naar het hotel.
Nog 1 week te gaan, in ene gaat de tijd echt super snel.
Morgen nog een lange rit voor de boeg, daarna worden ze met de dag (bestemming) korter, vinden we ook wel lekker hoor.
Jullie allemaal weer een fijne dag (werkse)!

1. Rene:
    27 juni 2013
    Was wel erg apart vanochtend. Tijdens het lezen van jullie dag verslag kwamen er steeds meer foto's bij! Het leek wel een 'live' verslag :)
    Zelf één van de zeldzaam voorkomende "Blauwe knuffelbeer"! Al vonden jullie het vandaag misschien iets tegenvallen, de foto's zijn iig prachtig hoor!
    Dat Elks als zeer gevaarlijk worden aangegeven dat klopt echt hoor. Jaarlijks komen er meer mensen om het leven door een aanval van een Elk dan van bijv. beren. Dus wees gewaarschuwd!
    Dus ook door een Redwood kun je met een auto rijden. Misschien wel een beetje toeristisch maar wel een leuke ervaring toch.
    Morgen richting Sacramento, de hoofdstad van Californie. Het oude stadsdeel is wel leuk om even te gaan kijken. Dat heeft wat weg van een cowboystadje.
    Tot morgen maar weer, en een veilige rit zonder overstekende Elk's ;)
  2. Ans:
    27 juni 2013
    Wie weet krijgen jullie wel een cowboyhoed cadeau? Goed je best doen, zou ik zeggen.
    Veel plezier en zo'n laatste week dubbel genieten.
    En inderdaad wij werken, gelukkig werkt hier het weer een beetje mee, want als het al zo mooi is?
  3. Henriette Steenwijk:
    Goede morgen,
    Ja jij denkt dat het feest blijft, echte Hollander wil alles gratis.
    Nou hier is de koffie ook gratis hoor!
    Was wel jammer dat je allen die blauwe beer op de foto hebt gezet, en dan naast zo'n boomstam waarbij alles in het niet valt!
    Kon je er niet even in klimmen voor een leuk kiekje? Kom op moet kunnen toch!
    Ja jullie laatste week breekt nu aan.....wat gaat het hard zeg.
    Moet je terug denken aan de eerste week, jullie hebben zoveel moois gezien, kan je nog amper op rij zetten.
    Moet zeggen dat wij stiekem toch ook aan het aftellen zijn hoor, begin mijn zus nu wel te missen!!
    Sorry R jullie te missen!!
    Ga een lekker ontbijtje scoren en wie weet wat de dag jullie bied(gratis of niet).
    Veeeeeel plezier,liefs en xxxx
  4. RSR:
    27 juni 2013
    Nog 1 week te gaan, ik ga jullie reisverhalen straks erg missen!
    Jullie hebben misschien niet altijd mooi weer gehad, maar dat kan niet op tegen al dat moois wat jullie hebben gezien en meegemaakt, wat een pracht!
    Wens jullie een laatste fijne week toe, met hopelijk wat meer gezelschap van moedertje zon!
    Liefs en xxx
  5. Mitchell:
    27 juni 2013
    Hallo hoe gaat het met jullie.
    Ik lees jullie verhaal iedere dag, maar weet niet zo goed wat ik aan jullie moet schrijven!!!
    Wat zijn die bomen groot en dik zeg, mooi hoor.
    Heb je wel een olifant gezien????(grapje)
    IK vind de foto's leuk om te kijken.

dikke Knuffel Mitchell
  6. Mieke:
    27 juni 2013
    Waaah, richting Sacramento en onderweg zeker ff langs de outlet, want DIE IS DAAR!!!!!!!! Heel veel plezier!!!!!
  7. Rene:
    28 juni 2013
    Nou, jullie krijgen meer dan wat jullie verdienen hoor! Hittegolf in west Amerika. Temperatuur in Sacramento tot +40 C!!
    'T is wel een vakantie van uitersten :)