Klein Yellowstone

27 juni 2013 - Chester, California, Verenigde Staten

We verlaten de kust en de bomen om richting het park Lassen Vulcanic, een vulkanisch gebied in het noorden te rijden (we gaan morgen naar Sacramento:-)).
Eenmaal onderweg brak het zonnetje al snel door en tot onze grote vreugde is die ook gebleven!!! Zoals René aangaf hittegolf opkomst, idd een vakantie met uitersten. Maar we zijn super blij met de zon!!!
Het zonnetje nodigde ons uit voor een picknick, heerlijk.
Door naar Lassen Vulcanic, vanuit de verte zagen wij Lassen Peak al opdoemen met zijn 3189 meters. Eindelijk eentje die we echt mochten bewonderen. In het park eerst mooie meren bewonderd tot we met de weg het hoogste punt bereikte. Vanaf daar hebben wij een stukje de top beklommen (opgelopen), met een super uitzicht over de Peak en over de andere bergen.
Hierna wilde we een van de bekendste trails in dit park lopen: Bumpass Hell. In totaal heen en terug zo'n 3 miles(5km) naar een landschap zoals yellowstone. Dus allemaal rokende geisers, moddergeisers, kokende riviertjes echt zo prachtig!! Nou moest het het ook waard zijn. Op het bord met info stond 30min lopen enkele reis, onze eigen reisinfo had het over in totaal 2 uur, dus ja wat ging de trip worden. Al vrij snel kwamen we wat sneeuw tegen op het pad, voorzichtig aan en het ging wel. Tot we aan de andere kant van de berg kwamen. Dit ging nog wat steiler naar beneden en nog meer sneeuw dan het begin, pfff het werd een barre tocht. Ik heb op het punt gestaan om maar te stoppen, maar gelukkig ben ik met hulp van R toch door gegaan en het was de moeite waard! De terugweg ging ietsjes sneller en beter omhoog, maar jullie kunnen vast raden hoe lang wij onderweg geweest zijn.
Wat rework op internet leerde ons dat men voor deze trail wat adviezen had: boots, wandelstokken:-) nou we weten waarom hoor, haha.
De incheck voor ons B&B hadden wij niet gehaald, maar gelukkig werden we toch nog ontvangen. En het ziet er heel schattig uit.
Toen lekker eten op een terrasje, met muggen als toetje.
Dit was ons laatste nationale park. Morgen Sacramento met 40 graden. Wellicht een outletje, alhoewel de koffers loaded zijn.

1. Rene:
    28 juni 2013
    Sorry dat ik jullie een dag te vroeg de stad in heb willen sturen. Bijna dit stukje natuurschoon overgeslagen. De foto's spreken weer voor zich, prachtig! Moet een zeer afwisselende tocht zijn geweest met sneeuw en vulkanische activiteit. Stoer dat jullie de "Hell van Bumpass" ook helemaal hebben voltooid zonder geschikte uitrusting. Dan wel niet in record tijd maar als je onderweg de tijd neemt om ook nog even sneeuwballen te gaan gooien .... :)
    Na al die inspanning gaat zo'n pizza er moeiteloos in denk ik.
    Morgen dus wel naar Sacramento. De rerordtemperatuur daar van 41 C dateert al van 1956. Wie weet gaan jullie dus een unieke dag meemaken.
  2. Ans:
    28 juni 2013
    Foto's zijn weer geweldig. Jullie verhaal ook hoor! Leuk om bij te blijven. En inderdaad hittegolf op komst, verwachtingen van 47 graden! Hoop dat je dan nog even verkoeling kunt vinden? Tip kijk naar foto's!!!! Doei.
  3. Pap en mam:
    28 juni 2013
    Wat een prachtig stuk natuur wat jullie bezocht hebben. Ja en wat een inspanning tijdens de wandeling . Esther zie het maar als een conditie training voor de dam tot dam loop. Ja en dan ook nog eens zonder boots, Bereiden jullie je wel goed voor op de hitte golf zorg voor een wandelparasolletje tegen de zon.( grapje )

liefs van ons.
  4. Pa en ma:
    28 juni 2013
    Het was weer een leuk verhaal dat jullie hebben gescheven. Nu naar de warmte dat is wel even anders veel drinken en nog een beetje rust houden.Bij jullie thuis is alles goed. Veel groeten van ons.xxxx
  5. Henriette en Jan:
    28 juni 2013
    Ha ha, sta ja dan , goed dat je niet alles van te voren weet. Anders had je wandelschoenen e.d mee genomen!
    Nu was het een veel grotere uitdaging moet je maar denken!Super mooi jullie plaatjes!!
    Zo en dan nu op naar de zon?!
    Denk dat het best fijn is om nog even de warmte te voelen na al de regen van de afgelopen dagen.
    Vergeet niet in te smeren hoor.
    Fijne dag vandaag.
    Liefs en xxxx