Hot and sunny Sacramento

28 juni 2013 - Sacramento, California, Verenigde Staten

De dag begon met een heerlijk ontbijtje in onze B&B. Een 3-gangen ontbijt zelfs.
Daarna moesten we de spullen weer inladen op weg naar Sacramento. Buiten heel veel poepspetters op de auto kregen we ook nog wat Wildlife kado:). Echt heel vies, er lag iets doods op de ruitenwissers met bloed eromheen enzo, wat het was geweest konden we al niet meer zien. R met een stokje aan de gang, het lijkje was wel weg, maar wat resten en bloed bleven achter, dus dan maar een hogedrukspuit zoeken voor de auto, jaja de huurauto gewassen, haha.
Naarmate we Sacramento naderde merkte we goed dat de temperatuur aan het stijgen was! Na het inchecken besloten, om ondanks de warmte, toch naar de stad te gaan. Eerst Old Town, wat soort westernstadje is met het Railroad museum (gesloten door de weeks?). Daarna gewandeld naar State Capitol, kopie van degene die in Washington DC staat. Gaaf om te zien hoor, zeker buiten vonden wij erg gaaf! Tot slot de 'gouden brug' op de foto gezet, van een afstand leek die echt goud.
Om af te koelen maar wat winkels in gegaan, sportbroekje gescoord, want die hadden we nog niet.
Als afsluiting van de dag heerlijk buiten gegeten bij the Outback, met nog beter een gratis Blooming Onion. Helaas zijn ze niet gek daar en kregen we op deze bon niet weer een nieuwe gratis.
De hittegolf is goed merkbaar in de schaduw was het al 92F (33,3 gr), van plaatselijke hoorde we dat het in de zon iets van 102F (38,8 gr) was. Heerlijk:-)! Zondag wordt hier de warmste dag verwacht (43 gr) maar zitten wij gelukkig in San Francisco met zo'n 25 gr. Morgen dus naar SF waar we 's middags eerst Alcatraz gaan bezoeken!!

1. Rene:
    29 juni 2013
    Wie kreeg er ook alweer wat ze verdienden? :) Eerder gezegd dat het dus een prachtige laatste week zou gaan worden, misschien een beetje 'te'.
    Wel praktisch dat Er met stokjes heeft leren eten en zo de onbedoelde vierde gang van de voorruit heeft kunnen verwijderen. ;)
    Old Sac. da's een heeeele tijde terug dat wij daar zijn geweest als kersvers getrouwd stel. Leuk om het weer even op een foto terug te zien. De laatste keer dat wij bij Sacramento waren hebben wij de stad links laten liggen en gekozen voor een geaircode outlet, ook i.v.m. de warmte. Maar ook jullie hebben deze verstandige keus uiteindelijk ook gemaakt lees ik. Altijd lekker ff cool shoppen :)
    "Dieptepunt" van vandaag is toch wel te moeten lezen dat Outback jullie geen nieuw bonnetje heeft verstrekt voor een free B.O.! Ik had er wel een beetje op gehoopt eerlijk gezegd ;)
    En morgen naar SF, wat mij betreft de leukte stad in de USA. De tour op Alcatraz is erg leuk met een in Nederlands gesproken rondleiding op je headset.
    Misschien ook eindelijk eens op een Segway staan? :)
    Have fun!!
  2. Pap en mam:
    29 juni 2013
    Ja Erwin hier kunnen we je te goed voor. We zien het helemaal voor
    ons de reactie op de vervuilde Ford wat zal je gescholden hebben.
    Maar Esther zal blij met je geweest zijn dat je een poetser bent.
    Maken jullie er vandaag maar weer een mooie dag van.
    groetjes.
  3. Henriette en Jan:
    30 juni 2013
    Hallo luitjes,
    Wat een vies verhaal zeg, wie had je dan op de voorruit liggen?
    Sta je een huur auto te poetsen!!!! Kom op zeg, moet niet gekker worden.
    Wel fijn dat het nu lekker warm is, van uiterste kun je wel spreken.
    Jullie zullen wel merken dat het weekend
    is, haast geen reaktie' s gelezen nog.
    Ga nu echt slapen 1.03 uur dus ook hier gaat het kaarsje uit.
    Fijne dag vandaag met mooi weer!
    Liefs en xxxxxx