SF... we love this city!

29 juni 2013 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Wat een gave dag hebben wij achter de rug!! SF is echt heel erg gaaf!
De laatste lange rit zit erop voor deze vakantie. We reden SF in over de Bay Bridge, echt hele lange brug met nog gaver...uitzicht op de Golden Gate.
'S middags zouden wij een bezoek brengen aan the Rock/Alcatraz. De kaartjes hadden we al geboekt, maar goed ook want het was uitverkocht. Nu kwamen wij terecht in de 'kneuzen' rij, oftewel degene die hun boot gemist hadden. We dachten tijd genoeg te hebben, maar we hadden ons wat verrekend (hoe kan het ook anders dan dat Esther te laat is:)) en natuurlijk is het mega druk om bij zo'n attractie te komen. Dus stress, uiteindelijk parkeergarage en dan maar verder lopen. In 10 min 2,5 km gingen we niet halen, desalniettemin wel gelijk een aardige training voor de dam tot dam gehad. Pak van ons hart dat we alsnog met de latere mee mochten! Alleen het uitzicht vanaf de boot is al super, de Golden Gate Bridge aanschouwen. Echt zo'n mazzel dat het weer super is en ook de brug dus volledig zichtbaar. Op Alcatraz een audiotoer gedaan, lekker makkelijk in het Nederlands, dan ga je echt door de hele gevangenis heen, zo leuk. Wederom vanaf het eiland een mooi uitzicht op de brug maar ook op de stad San Francisco. Je kon echt heel goed zien dat het op heuvels ligt, nu heb ik ook een goede gids bij me, die al veel weet, door z'n eerdere bezoek aan SF:-). We verwachtten hoge parkeerkosten ($7 per uur), maar wat een meevallertje dit was het bedrag totaal. Ons lopen werd toch beloond, hihi.
Toen eerst maar een tussenstop voor een incheck in ons hotel, prima hotel op een leuke en gezellige locatie (aan Lombard street, 2 km vanaf de beruchte bochten).  Voordat we gingen eten besloten we toch eerst nog naar de Golden Gate Bridge te rijden. Zo stoer, we zijn er gewoon over heen gereden en ook nog een stuk gelopen, leuk leuk leuk!
Time flies, nou in deze plaats zeker. Gezellig om de hoek bij ons hotel gegeten, echte hamburgers, we zijn toch in de USA. Inmiddels ook de route en het plan voor morgen uitgestippeld, want er is nog zoveel te zien. We love it here!

1. Mieke:
    30 juni 2013
    Ik zei toch dat SF super, super gaaf is!!!!!!!!!! Je kunt ook een fiets huren en over de Golden Gate fietsen en met de boot terug....... Echt de meest waanzinnige stad van de USA! Vergeet de Cable Cars niet uit te proberen!!!!! enjoy!!!
  2. Rene:
    30 juni 2013
    Niets teveel gezegd hè! En dan nog mooi weer hebben ook. Er is een gezegde dat luidt: "The coldest winter is a summer in San Francisco", dus boffen jullie of niet. :)
    Het leuke van deze stad is ook dat je een hoop dingen herkend van TV. Als jullie weer thuis zijn (nog niet aan denken) dan moet je de film "Escape from Alcatraz" (weer) een keer bekijken. Wel mazzel dat jullie nog met een latere boot mee konden.
    Natuurlijk is de G.G. het bekendste landmark van de stad. Je kunt 'm niet genoeg bekijken en op de foto zetten.
    Ben benieuwd hoe jullie dag er morgen uit gaat zien. Genoeg nog te doen, cable cars, pier 39, Fishermans warf (zeker als je van vis houdt), chinatown ( de grootste chinese gemeenschap buiten China), etc.
    Nog een tip voor wanneer jullie een ritje gaan maken met een cable car; bij de eindpunten is het vaak een tijd in de rij staan. Loop dan één halte verder. Grote kans dat je dan zo kunt instapoen c.q. buitenboord mag "hangen".
    V.w.b. een Segway-tour ( heb je hem weer ;)), alvast vooruitblikkend naar Santa Cruz, ook daar kun je een tour maken hoor: http://segwaysantacruz.com/index.html Ik zeg doen! :))
  3. Pa en ma:
    30 juni 2013
    Wat hebben jullie weer een hoop beleeft het houd niet op. Fijn dat allemaal zo geweldig is. En dan telaat komen en toch nog mee kunnen een beetje geluk moet je hebben.Ik ben vandaag ook laat met een berichtje gewerkt en vicite gehad dan begrijp je het wel. Maar toch heel veel liefs van ons.xxxx
  4. Ans:
    1 juli 2013
    Jullie verhalen blijven leuk om te lezen. Dat doe ik dan ook iedere dag met een grote lach op mijn gezicht! Fijn te lezen dat jullie het zo naar je zin hebben, jullie vrolijken mijn dagelijkse sleur ook op met zulke verhalen en foto's! THANX