Onze laatste bestemming: Santa Cruz

1 juli 2013 - Santa Cruz, California, Verenigde Staten

De rit naar onze laatste bestemming zit erop, natuurlijk nog naar de luchthaven, maar ok.
De wekker was weer eens niet onze vriend vandaag, we waren echt nog zo moe. Dus op het gemakkie eerst maar een ontbijtje gescoord bij de IHOP, we hadden een survey ingevuld en kregen dus gratis pannenkoeken, jaja we hadden weer wat gratis te pakken.
Vanuit ons hotel zagen we De Brug al in de mist hangen, dat moest nog even van dichtbij bekeken worden. Maar hoe wil je de brug nog zien als je helemaal in de mist staat:) dus helaas. Van een afstand super om te zien, maar echt een goede fotoplek konden we niet vinden.
Op naar Santa Cruz, onderweg om het af te leren de outlet nog even bezocht voor echt de laatste inkopen, ja ik had nog wat op mijn verlanglijstje voor mijn verjaardag staan, haha (nu heb ik hier meerdere dingen gezien:)).
We waren toch wat later op plaats van bestemming dan we gepland hadden, in de auto dachten we gaan we nog even bij het zwembad liggen. Nouuu er is een zwembadje en precies 1 ligstoel, dus niet zo aantrekkelijk. Het strand moest 15 min lopen zijn, Amerikaans zoals wij doen pakten we toch maar de auto om war vooronderzoek te doen(waren nog steeds erg moe). Slim, uiteindelijk hebben wij halverwege ergens de auto neergezet (anders moest er parkeergeld betaald worden), dat was al 15 min lopen. De boardwalk zoals ze die hier hebben is eigenlijk soort kermis.
Strandbedjes hebben ze niet, maar strand ziet er wel mooi uit.
Verder onderzoek leverde ander strand op waar we morgen lekker gaan relaxen.
Eten deden wij in de haven met uitzicht over de zee, lekker relaxed.
Als leuke afsluiting van de avond de koffers een goede herschikking gegeven en gewogen, precies op het toegestane gewicht, pfff. Morgen lekker ontspannen en de weegschaal weer in de winkel retour brengen, zodat we onze centjes weer terug krijgen. We weten immers hoeveel onze bagage weegt:-)!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Pap en mam:
    2 juli 2013
    jullie zijn wel slim hoor op deze manier gratis de koffer wegen. Vonden jullie het nog niet genoeg al het gratis tot nu toe Nemen jullie het er nog maar even lekker van maar laat je niet meer verbranden op het strand want dat krijg je ook gratis en voelt niet zo lekker aan.
    groetjes van ons.
  2. Rene:
    2 juli 2013
    Met pijn in het hart SF verlaten? Zijn wel echte "leg-killers" die stedentrips maar je ziet er wel wat voor terug.
    Lekker om de dag weer te beginnen met een stapeltje "free" panecakes. Daar kun je de rest van de dag wel aardig op teren.
    De Golden Gate ging dus ff de mist in. Eerlijk gezegd hebben wij 'm nog nooit anders gezien hoor.
    En dan nog een outlet op je weg vinden, tja dat zorgt natuurlijk altijd voor de nodige vertraging :) hoop wel dat de weegschaal nog wordt teruggenomen met al die gesprongen veren ;)
    Santa Cruz ziet er gezellig uit hoor! Zeker lekker in het zonnetje.
    Mochten jullie je toch gaan vervelen en de puf hebben in een kort autoritje, dan als tip Monterey, op een klein uurtje rijden zuidwaarts over de highway 1. Je kunt daar het Monterey Bay Aquarium (http://www.montereybayaquarium.org/) bezoeken met één van de grootste haaien aquariums ter wereld.
    Als jullie toch daar zijn dan is het nog een klein stukje verder naar het plaatsje Carmel (http://www.carmelcalifornia.com/). Leuk om rond te lopen tussen de cottages is Engelse stijl. Via de beroemde 17 mile drive dan weer terug langs de kust tussen de golbanen is echt een mooie route (https://www.google.nl/search?q=17+mile+drive&client=safari&hl=nl&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=fpnSUZ2CL-eY1AXU4YC4CA&ved=0CAkQ_AUoAA&biw=1024&bih=672)
    'T zijn maar tips, niet moet alles mag maar als jullie daar toch zijn... Haal er uit wat er in zit zou ik zeggen.:))
    Ennuh Segwayen hè ;)
  3. Ans:
    2 juli 2013
    Zo te lezen gaan jullie nu aan het relaxen beginnen!!!! Blijft toch sport om Nederlanders te zijn: GRATIS OF NIX BETALEN? Zelfde maar toch...
  4. Pa en ma:
    Hallo,

Nou nog even een paar dagen uitrusten, voor het erop zit.