SF intens beleefd!

30 juni 2013 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Wat hebben we veel gezien vandaag! Echt zo'n gave stad. Natuurlijk ook veel gelopen, heuvels op en af. De vermoeidheid is dus ook toegeslagen en dat zullen jullie moeten bekopen met een ingekort verslag, keuzes maken :-).
Vanuit het hotel zijn we Lomberd St. afgelopen naar het wel bekende bochtenstraatje, bovenaan de Russian Hill (8 haardspeldbochten) heel stijl (27 graden) en veel korte bochten.
Daarna een bezoek aan Fishermans Wharf en Pier 39, waar helaas geen zeehonden te vinden waren. Wel erg gezellig en lekker wat gedronken.
De volgende stop was Coit Tower, een oude 64 meter hoge toren waar we met een lift naar boven gingen en onwijs uitzicht hadden over de stad. De Golden Gate Bridge had wat wolkjes om zich heen gekregen, ook erg mooi om te zien.
Toen was het echt wel tijd voor een ritje of ritjes met de Cable Car, echt zo leuk!!!
Vervolgens China Town en Financial District met een gaaf piramide vormig kantoor, (idee voor NN misschien), de Transamerica Piramid met een hoogte van 259 meter. Ook een echte eye catcher in SF.
De tijd vloog voorbij en we wilden nog  het Golden Gate Park doen en de Moraga Stairs. Keuzes maken, lastig hoor. De Moraga Stairs zijn het geworden, een prachtige trap van 163 treden, gemaakt van mozaïek, waarmee je uiteindelijk uitkomt op 1 van de Twin Peaks van San Francisco.  De trap is een behoorlijke klim maar met wederom een gaaf uitzicht over de stad.
Een tussenstop gemaakt in ons hotel om wat warmers aan te doen, want als de zon weg is, maakt het windje het wel koud.
Etenstijd...het Italian district wisten wij wel raad mee.
De Cable Car bij avond moest natuurlijk ook nog om ons bezoek aan SF goed af te sluiten. De bruggen bij avond nog bekeken en nu de voetjes even rust geven. Ondanks dat wij een OV-kaart hadden hebben we heel wat kilometers gelopen, dat hoort bij een stad hè. Uiteindelijk toch een redelijk verslag geworden, maar je kunt hier ook alleen maar enthousiast van worden. Nu lekker dromen en kijken we uit naar een paar dagen niksen in de zon, lekker nagenieten van alle dingen die we gezien en beleefd hebben.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Pa en ma:
    1 juli 2013
    Wij hopen dat jullie lekker geslapen hebben en een beetje uitgerust zijn. Dan nog maar een paar dagen genieten. Groeten van ons.xxxx
  2. Pap en mam:
    1 juli 2013
    klinkt goed al de belevenissen die jullie weer hebben opgedaan, Ja nog maar een paar dagen en dat zit het er alweer op .Maak er nog
    maar een paar fijne dagen van. Is de koffer inmiddels weer helemaal goed gevuld? groetjes.
  3. RSR:
    1 juli 2013
    Jullie zijn weer heel wat ervaringen rijker, leuk hoor!
    Neem de laatste dagen lekker de tijd voor elkaar en neem jullie rust, nog 4 dagen en dan zit het er alweer op, geniet, geniet, geniet!
    Liefs en xxx
  4. Henriette en Jan:
    1 juli 2013
    Zie ik daar een moe koppie op de foto?zus? Ja dat is afzien zoveel mooie dingen allemaal op 1 dag. Leuk het met de "tram" op stap en wat een schoonheid die trap!!!!
    Fantastisch om te zien en goed om te horen dat jullie het zo naar de zin hebben.
    Gelukkig nu wat saaie dagen voor de boeg, ben benieuwd naar het verhaal van vandaag!!!
    Rust lekker uit en probeer nog even een gratis bakkie te scoren zou ik zeggen.
    Liefs en xxxxx
  5. Rene:
    1 juli 2013
    Mijn dagelijkse reactie is wat later dan normaal. Dit i.v.m. het feit dat vandaag de werkzaamheden voor onze "USA-vakantie keuken" zijn gestart.
    Jullie hebben je echter weer prima vermaakt lees ik. 1 1/2 Dag is ook eigenlijk te kort voor SF. Jullie hebben zelfs een paar dingen gezien waar wij in 3x2 dagen daar nog niet aan zijn toegekomen! Mooie reden om SF nogmaals in een toekomstig reisprogramma op te nemen (geldt denk ik ook wel voor jullie :))
    Nu rest nog lekker een paar dagen relaxen aan de kust. Kan die Stars and Stripes bikini eindelijk ook weer eens aan ;)
    Ook van "luier dagen" lezen wij uiteraard graag weer een verslag! :)
  6. Mieke:
    1 juli 2013
    Oef ben nu toch weljaloers op jullie. Ik heb accuut heimwee naar SF!!!! Nog super veel plezier!!!! !