Mount Rain(ier)

20 juni 2013 - Ashford, Washington, Verenigde Staten

Wat kilometers en wat uurtjes moesten we doorbrengen in de Ford. Mount Rainier (4.340 m) was de planning. Helaas helaas hebben we hem niet mogen zien, alleen maar wolken en regen. Tot een hoogte van ongeveer 1500m gereden, maar bewolking was daar zo dicht dat het af en toe zelfs lastig was om de weg te volgen en zo breed zijn de wegen in de bergen nou ook weer niet:-). Sowieso waren er nog een aantal wegen afgesloten door de nog steeds aanwezige sneeuw. Wel nog Reflection Lake mogen aanschouwen, grotendeels bevroren, maar mooi blauw gekleurd tussendoor.
Onderweg in het park wel heel veel watervallen en ook nog heel veel sneeuw gezien. We wilden graag wandelen maar de regen en de kou maakte aan die zin een einde. Ook het Wildlife hield zich schuil, voor ons of de regen:).

Als het morgenochtend droog is en hopelijk ook wat onbewolkter dan gaan we alsnog Rainier bekijken.
Bij slecht weer gaan we gelijk richting Portland en bekijken we onderweg of Mount Sint Helens het bezoeken waard is (hoeveel hangt zij in de wolken).

Het moteletje is prima, klein kamertje maar knus en eten lekker in het restaurantje.

Niet veel te lezen voor jullie, hopelijk hebben we jullie morgen meer te vertellen.

1. Rene:
    21 juni 2013
    Mocht het morgen weer geen weer zijn, bespaar je de moeite een klik gewoon ff op het volgende linkje: http://www.rainiervisitorguide.com/rainiercamera.html
    Wel pech hoor! Maar goed, moutains genoeg op jullie route dus wie weet blijft het beste tot het laatste bewaard.
  2. Pap en mam:
    21 juni 2013
    wat jammer dat jullie missie niet is geslaagd om de top te bereiken.
    Ja en wat al die watervallen betreft nou die hebben wij hier ook alleen in een andere vorm namelijk veel regenwater uit de hemel.
    Voor morgen meer succes bij jullie tweede poging.
  3. Pa en ma:
    21 juni 2013
    Hallo jullie daar het is jammer van het weer dat het niet gelukt is maar hopelijk morgen beter.Het weer is hier vandaag ook niet alles .Maar wij hopen voor jullie dat het beter is .Tot morgen liefs van ons.
  4. Henriette en Jan:
    Goede morgen,
    Weer of geen weer...denk je op vakantie mooi weer te hebben toch?Je kunt nu een maal niet alles hebben moet je maar denken.Hoop voor jullie dat het een zon overgoten dag word .
    Fijne dag vandaag xxx
  5. RSR:
    21 juni 2013
    Jammer dat het niets is geworden, volgende keer beter!?
    Veiligheid staat voorop en daarbij, jullie komen gerust wel tot jullie recht met wat anders, er is genoeg te zien en te beleven!
    Bedankt voor jullie berichtje en leuke kaart!
    Maak er wat moois van en we houden contact!
    Liefs en xxx
  6. Ans:
    21 juni 2013
    Wel of geen zon, snap dat het weer een beetje roet in het eten gooit. Maar dat gebeurt hier ook, de zomer is begonnen en dat voel je (letterlijk) als je buiten loopt? Echt Hollands weer zullen we maar zeggen.
    Stukje verder bij jullie (Canada/Galgary) staat de stad blank! Verder maken jullie van een mislukte poging dan toch een mooi avontuurlijk verhaal om te lezen.