Weer geen berg, maar wel weer genoten!

21 juni 2013 - Portland, Oregon, Verenigde Staten

Na een hele nacht regen was het vanmorgen nog niet veel beter, dus na het ontbijtje vertrokken richting Mount St. Helens. We hadden een hele mooie route uitgestippeld, dat was gunstiger qua reistijd dan de 'hoofd'ingang.
Lekker op weg zagen we een bord over een afgesloten weg, maar niet herkenbaar voor ons, je voelt hem al aankomen:-). Na verschillende borden met waarschuwingen van 'road block by snow ahead',  'hazardous winter conditions', 'travel at your own risk en icy road dachten wij (eigenwijs als we zijn) toch verder te kunnen tot de borden op de weg kwamen: Road Closed, inclusief een heuse wegafzetting...
De wens om Mount Helens te bekijken bleef, dus ach dan maar even een honderd kilometer extra om rijden. Maar zelfs met deze moeite was het ons niet gegund om een blik op te mogen vangen. De hele berg hing in de wolken, we hebben nog wel tijdje rond gelopen, omdat het elke keer wat leek op te klaren, maar tevergeefs. Wel erg gaaf was een film in het visitor Centre over de uitbarsting van deze vulkaan in 1980. We herkende daarna in het park de schade die de uitbarsting toen heeft aangericht. We vonden het echt heel jammer dat we geen glimp hebben mogen opvangen van de berg zelf, zeker omdat je weet dat je er met je neus boven op staat.
We hadden nog een hele reis te gaan naar Portland, opschieten want we wilden nog even naar de outlet.
Voor Esther is de outfit voor de Dam tot Dam ( kleine dan ) binnen, nu nog de schoenen. Erwin heeft daarentegen z'n Asics schoenen al binnen.
Als goede afsluiter van de dag kozen we voor de Outback! Waar we nog nooit zo laat binnen kwamen en ook nog nooit zo 'lang' gezeten hebben ( bijna een uur:)).
We zitten/liggen nu in lekker hotel, echt een kamer als een balzaal, zeker vergeleken met hetgeen waar we uitkwamen.
Morgen nog even Portland in en dan op weg naar een scenic route langs een 200 meter hoge waterval. Dus ook morgen weer op tijd op, met een mooi programma voor de boeg.

Voor jullie breekt de dag nu aan, maar voor ons gaat t kaarsje nu uit. Het is bijna 12 uur 's nachts dus wij gaan nu lekker slapen. Voor jullie allemaal een fijn weekend!

1. Henriette en Jan:
    Blond!!!
    Wat een avontuur zeg en zoveel moeite gedaan en uiteindelijk niet gezien waar je voor op stap bent.
    Dacht dat jullie 2 wel beter zouden weten als je zulke borden onderweg tegenkomt!!!Ha ha!!
    Jan is er in juli 1980 over heen gevlogen kort na dat de uitbarsting had plaatsgevonden, jammer dat jullie het nu niet gezien hebben.
    Hoop dad jullie lekker uitgerust zijn na een nacht in een balzaal.
    Wij starten vandaag met onze laatste slaapkamer wisseling, dus wat betreft dat fijne week end......zal wel tegenvallen.
    Doe voorzichtig!!!!Grapje fijne dag vandaag.liefs en xxxxx
  2. Rene:
    22 juni 2013
    Pech dat moeder natuur jullie vandaag niet beter was gezind maar een outlet +Outback maakt natuurlijk wel weer een hoop goed!
    Volgende keer toch dat boekje "Traffic signs for dummies" maar meenemen ;)
    Morgen een weer een spectaculaire waterval op het programma en meer natuurschoon ..... "Miek, we gaan NU boeken! "
  3. Pa en ma:
    22 juni 2013
    Het is een heel verhaal maar helaas jullie moeten maar denken we konden die borden niet grapje. Die watenval dat moet toch wel goed komen. Een dan maar een outlet dat is toch niet zo vervelend als ik het goed weet.Geniet er maar lekker van.Liefs van ons xxxx.
  4. Ans:
    22 juni 2013
    Begrijpend Lezen!? Outlet borden begrijpen jullie toch ook!
  5. Laura:
    24 juni 2013
    Leuk om jullie avonturen een beetje mee te kunnen maken op deze manier zeg! Alleen wél jammer van het weer. Ik duim voor jullie dat het heel snel weer heel mooi wordt!
    Enne.. ben heeeel benieuwd welke schoenen het nu geworden zijn!! :) Ik neem aan iets met roze ;)
    Geniet lekker verder van elkaar en jullie mooie reis!
    XX