Zon en water...vallen:-)

22 juni 2013 - Madras, Oregon, Verenigde Staten

Een stralende dag was het vandaag. Vanmorgen vroeg bij het opstaan al een mooie blauwe lucht en een heerlijk zonnetje. Eerst even gekeken op de Webcams van Mount Rainier en Mount St. Helens en ja hoor daar waren ze in al hun glorie... Waarom nou niet respectievelijk 2 en 1 dag eerder zulk helder zicht?! Maar goed voor vandaag stond er ook weer genoeg moois op t programma, om te beginnen met een heerlijk ontbijt bij ons hotel op het terras. Daarna in de auto gestapt, nog even snel hardloopkleding gekocht voor R, en schoenen voor Es, lag toch op de route:-). Toen begonnen aan onze tocht van vandaag, welke ons leidde langs de Historic Columbia River Highway. Maar voordat we daar waren eerst een stukje over de Interstate en ja hoor hoe groot de afstand inmiddels al was daar zagen we ze toch maar mooi liggen, Mount Rainier en Mount St. Helens! Toen de Historic Columbia River Highway op, een 120 km lange (scenic) weg die leidt langs vele mooie watervallen, met als hoogste de Multnomah Falls van 200 meter, erg indrukwekkend. Via een pittige klim van 2 km enkele reis kon je ook nog bovenop de waterval komen en deze met donderend geraas naar beneden zien gaan. Dus dat hebben we natuurlijk gedaan. Ook de overige watervallen waren zeer mooi, blijft toch een mooi natuur spektakel! Door de tocht en onze wandelingen naar de watervallen was het al gauw half vijf en toen moesten we nog 200 km naar Madras. Maar die 200 kilometers langs de Columbia River en later door de bergen hebben we niets eens gemerkt, wat een betoverend mooi stukje Amerika was dat waar we door heen reden! Kortom genieten! Al met al een stralende en mooie dag gehad. Nu maar weer zien wat morgen voor ons in petto heeft.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Rene:
    23 juni 2013
    Het zonnetje is weer terug lees ik! Ziet alles er meteen nog mooier uit.
    Ben erg benieuwd naar jullie foto's van vandaag ( ik zie ze op moment van schrijven er nog niet op staan) maar waarschijnlijk liggen jullie alle nieuwe indrukken nog eens lekker weg te dromen.
    Het wordt onderhand wel eens tijd voor de eerste berenfoto (hoeft geen close-up te zijn hoor).
    En weer nieuwe renkleren gescoord, volgens mij genoeg om de Damloop zowel heen als terug te doen. ;)
  2. Pap en mam:
    23 juni 2013
    wat fijn dat het voor jullie een mooie dag is geweest. Wij hebben stiekem mee gekeken op google naar de watervallen want wij miste jullie foto's. Het zag er schitterend uit .Nu maar hopen dat bij het opstaan wederom de zon de hele dag zal schijnen.
    liefs pap en mam.
  3. Pa en ma:
    23 juni 2013
    Het was weer een heel avontuur.Wij hopen voor jullie op een mooie dag.Dan is er voor ons morgen weer een leuk verhaal.Liefs van ons.xxxx
  4. Rene:
    Hé, de foto's! :)
  5. Tessa:
    23 juni 2013
    Wow wat een prachtige plaatjes. Helemaal mijn ding. Bergen bossen en water. Veel water. Liefst in rivieren en meren natuurlijk en niet uit de lucht. Moet hier echt eens naar toe. Ben weer bij met lezen. Kijk uit naar je volgende mooie verhaal.