Canada exit - USA we are back:-)

18 juni 2013 - Forks, Washington, Verenigde Staten

We gaan weer terug naar onze USA! Om bij de boot te komen moesten we door Victoria natuurlijk, dus gelijk nog even de stad bekijken. Jeetje wat zag dat er leuk uit, toch wel jammer dat we hier nu niet meer tijd hadden. We zijn stiekem toch wel blij dat we weer naar de USA gaan. We vonden Vancouver Island en ook Victoria leuker en mooier dan Vancouver zelf, maar dat weet je pas als je het doet. Op de boot ook nog even genoten van Victoria, zou willen dat mijn tante er woonde, haha. En door de douane ging prima, de Amerikaanse douane was ook een stuk vriendelijker dan de Canadese.

Vanaf het water zagen we de wolken boven het Olympic National Park al hangen, de USA waren teleurgesteld in ons vreemdgaan. Maar de druppels vielen reuze mee en/of vielen op het juiste moment. Wat hebben we mooie dingen gezien. Mount Olympisch gedeeltelijk in de wolken, echt gaaf. Onze picknick van vandaag was wat koud, maar we wilde het erop wagen. Ik zat nog niet en er kwam echt een mega grote (hongerige) raaf aan, ik was zo weer weg. Dus dan maar moeilijk doen in de auto.
Ons volgende doel was Sol Duc, op zoek naar de waterval. Na een stukje lopen door het bos dachten we hem gevonden te hebben, maar naderhand bleek dat we een voorloper van de echte hadden gezien, maar opnieuw aan de wandeling beginnen, nou nee, (ver na) etenstijd en we moesten nog stukje rijden naar onze bestemming.

Jaja Forks, of all places:). Hier valt dus echt niets te beleven en bijna niets te eten. Vooral morgenochtend wordt een uitdaging voor het ontbijt, maar ach ontbijtje in de auto maken kan altijd nog.

Morgen weer het Olympic NP in en nog wat bekijken langs de kust met uiteindelijk overnachten in een lodge in het park. En natuurlijk het regenwoud bekijken, voorproefje hebben we vandaag al gehad van hoe mooi dat er uit kan zien!

PS: natuurlijk al bij de Wallie gekeken voor een bikini in de Canadese variant, maar helaas. In de USA wel weer nieuwe gezien, maar minder goed lopend model dan die van vorig jaar (hij zat dus gewoon niet).
Verder zijn we erg nieuwsgierig naar de nieuwe foto-opdracht. Ook vandaag in Victoria nog speciaal een keer terug gereden voor een totem, haha.

Een fijne dag allemaal en voor ons truste.

1. Pap en mam:
    19 juni 2013
    zo jullie zijn weer uitgevaren nu maar de overige km. met de Ford. hier is het tropisch warm met als gevolg vanavond noodweer opkomst.Geniet van de dag die voor jullie aanbreekt.

groetjes
  2. Ans:
    19 juni 2013
    Ben niet de eerste die reageert op jullie vakantieverhaal van vandaag. Leuk om te lezen, spannend avontuur op jacht naar een ontbijt. Ben benieuwd. Tot morgen.
  3. RSR:
    19 juni 2013
    Ben ik weer! Leuk om jullie verhalen te lezen en mee te mogen genieten van de prachtige foto's! Geniet, want het gaat zo al met al weer erg hard, morgen alweer een week van huis! Fijne dag verder.
    Liefs xxx
  4. Rene:
    19 juni 2013
    Zo, weer een hoop mooie natuur gezien! Maar goed dat die bikini niets was want zo in de sneeuw .... brrrr ;) Dit had ook mijn nieuwe foto-opdracht geweest maar jullie zijn mij voor dit keer.
    Tja, als je in het plaatsje Forks al niet kunt eten dan kun je Spoon en Knife maar beter direct overslaan. :)
    Volgens mij kan de TomTom ook wel uit want het is een kwestie van de 101 zuidwaarts volgen tot aan SF.
    Veel plezier bij het vervolg van jullie reis (lekker opstaan hoor iedere morgen met een nieuw verslag!).
  5. Rene:
    19 juni 2013
    Ps.: Es, vergeet je niet om met de iPhone mooie panoramafoto's te maken van de omgeving! (Camera > Opties > Panorama).
  6. Mieke:
    19 juni 2013
    Es, wat kan jou het nu schelen dat er geen Canadeese bikini was, er gaat niets boven de Stars and Stripes!!! Welcome back in the USA!!!! Have fun, dat heb ik wanneer ik dagelijks jullie belevenissen lees.
  7. Chris:
    20 juni 2013
    Forks of all places...ja dat kun je wel zeggen ja. Alle vampiers daar overleefd :p?